O usprawnianiu dzieci jako całości

Dzisiaj będzie o tym jak ważne jest w usprawnianiu dzieci spojrzenie na dziecko jako na całość.Wszystkie zmysły oraz motoryka ciała działają bowiem w połączeniu i niemal nie da się rozdzielić poszczególnych ich funkcji.
☝️Nie da się efektywnie ćwiczyć koordynacji w oderwaniu od siły mięśniowej, ani siły mięśni w oderwaniu od ich kontroli. Koordynacja, równowaga, siła mięśni, sprawność manualna, grafomotoryka, spostrzegawczość i uwaga to wszystko części składowe ogólnej sprawności człowieka.
☝️Dlatego w terapii dziecka dobrze jest umieć odejść od przywiązania do pracy tzw. „stolikowej”.

Dzisiaj coraz więcej nauczycieli i terapeutów ma świadomość, że nie jest to styl pracy które dziecko wybrałoby spontanicznie.
📌Angażując do pracy nad koordynacją oraz uwagą dziecka całe ciało, możemy ćwiczyć wiele sfer jednoczesne oraz angażować wiele zmysłów na raz. To jest właśnie szeroko pojęta integracja sensoryczna.
📌 Takie ćwiczenia z jednaj strony są dla dziecka ciekawsze, a z drugiej strony mogą być bardziej efektywne, dodatkowo nie będą to ćwiczenia które szybko doprowadzą do znużenia i zniechęcenia.
📌Dziecko uczy się kontrolować swoje ciało napinając i rozluźniając swoje mięśnie w odpowiednich sekwencjach czasu. Stara się przy tym aby odbywało się to bez utraty równowagi w ciele. Jest to doskonały trening dla układu nerwowego.
☝️Nasza mata z cyframi i symbolami i kolorami może być jednym ze sposobów na ćwiczenie koordynacji, równowagi, praksji, przy zaangażowaniu całego ciała.
Może to być również forma terapeutycznej zabawy stosowanej jako przerywnik od innych zajęć które powodują znużenie.